torsdag 26 juli 2012

Drömmen om renarna

Inatt drömde jag att det var vinter, och jag var ute och promenerade med Bisse och Logan på en snöig väg. Så slet sej Logan och sprang ifrån mej. Jag ropade och ropade. Efter ett tag kom en stor renflock dundrandes emot mej! Längst fram sprang en stor ren med jättestor krona rakt mot mej. Jag kastade mej ner på marken och kröp ihop, väntade mej att jag skulle bli nertrampad, men renen och alla efter den hoppade över mej. Oskadd kunde jag resa mej upp. Bisse hade sprungit iväg åt sidan och klarat sej han också.
Så kom en man gående med Logan. Han var tydligen renskötare. Han hade vallat renarna framför sej när Logan rusade dit och började skälla på alla renar tills dom var helt upprörda och skenade. Han var rätt sur på mej som ni kan förstå.
Logan fyller ju år idag. Kanske är hans hemliga födelsedags-önskan att få skrämma slag på en renflock?

Inga kommentarer: