tisdag 13 september 2011

Mary blev påhoppad

En konstig och obehaglig grej hände när jag var ute och gick med hela flocken. Vi mötte en tjej med en aussie på en stig. Jag tänkte gå av stigen med min flock och låta dom passera, men rätt som det var så rusade aussien (som var lös) mot oss. Det tog några sekunder innan jag fattade att hunden faktiskt var aggressiv och ville ge sej på Mary. Det var flera år sen nån aggressiv hund försökte hoppa på min flock - dom flesta hundar verkar inte vilja ge sej på en hel flock när dom är ensamma, och sen vi flyttade hit ut i skogen så möter vi inte så mycket andra hundar öht. Iaf fick tjejen tag i sin hund. Mary blev först rädd (hon som är så stentuff annars!) när hunden försökte bita henne, hon tjöt och sprang runt sin trögt reagerande matte, men när tjejen tagit sin aussie så vågade Mary spänna sej och skälla surt på den andra hunden. Hon ruskar ju iaf snabbt av sej jobbiga händelser, som tur är. Aussie-matten verkade genuint chockad och sa att hennes hund aldrig gjort nåt sånt innan.
Weird.

4 kommentarer:

Anonym sa...

mycket skumt. :/ som sagt, ensamma hundar brukar inte kasta sig i bråk med en hel flock. särskilt inte superhjältehundar. -toppen att hunden klarade sig iaf!

diana sa...

Vad otrevligt. Kan hundar bara helt plötsligt ändra sitt beteende så? Borde det inte ha märkts innan?

Jeppsson sa...

Ja det var konstigt alltihop. Kanske hatar aussien helt enkelt tikar som LÖPER, men hade aldrig fått chansen att hoppa på nån sådan tidigare...

Kalou sa...

I hope you will never meet her again !!! Poor Mary !!!