torsdag 23 februari 2012

Stora jobbsökardagen

Idag blir det stora jobbsökardagen.

Tyvärr behövde dom inga fler timvikarier i Haninges hemtjänst, jag fick till slut svar därifrån. Så nu hör jag av mej till hemtjänsten i Farsta, Huddinge och Nynäshamn. I Nynäshamn har jag iaf fått prata med en chef som sa att dom sökte sommarvikarier, och att dom kunde "titta på saken" om det var nån som ville börja vicka tidigare. Dom ville dock ha referenser. Ska försöka få tag i min gamla chef från Täby hemtjänst. Som tur var har hon ett ovanligt namn, så det gick att helt enkelt söka upp hennes mobilnummer på Eniro. Ingen som svarar nu, men ska ringa henne ikväll igen. Hon får väl skriva nåt brev där hon intygar att jag är duktig och ansvarsfull...

Huddinge ska jag återkomma till i eftermiddag, personen jag skulle prata med var inte inne, och Farsta har jag bara mejlat till, så där väntar jag på svar.

Sen ska jag anmäla mej till ytterligare en lärarjour, nämligen "Lärarförmedlarna". Nog sjutton ska jag kunna få ihop lite jobb till att  försörja mej på, på det här sättet...

Kollade också vad mycket olika stiftelser det faktiskt finns som finansierar humanistisk forskning. Jag vet att jag ligger lite risigt till med ansökningar pga att jag inte publicerat några artiklar i vetenskapliga tidsskrifter än, men nånstans ifrån kanske jag ändå kan få pengar till mitt projekt...

Inga kommentarer: