söndag 28 april 2013

Superhjälten Thunder, illustrerad

Det var ju ett tag sen jag hade den här drömmen, men först idag fick jag för mig att göra en teckning av det hela. Jag drömde alltså att jag hade en hemlig identitet som superhjälten "Thunder". Förutom att förvandlingen var frivillig och den normala hudfärgen så påminde Thunder rätt mycket om klassiska Hulken - stor, superstark, osårbar och rätt korkad. Jag gick omkring i super-stretchiga trikåer och kjol, som ni ser på bilden. När det var dags att bli Thunder sparkade jag av mig kängorna och drog kjolen över huvudet som en mask. Ändå rätt värdelös förklädnad - Thunder hade iofs annan fysik än jag och var maskerad, men i grunden samma kläder och samma hår, plus att min käre make alltid hängde med Thunder för att hjälpa till med allt som krävde lite hjärna. Rimligtvis borde han också haft någon maskering. Ändå rätt kul idé för ett superhjälte-team - ett gift par där mannen är hjärnan och kvinnan musklerna.

Inga kommentarer: