onsdag 2 april 2014

Oxford och Stålmannens förklädnad

7-11:e mars var jag på en filosofi-konferens i Oxford. Alexander följde med för att turista lite, samt vara med och dricka vin med diverse filosofer framåt kvällskvisten. Det är verkligen en oerhört vacker stad med fantastisk arkitektur, som synes nedan. Något som var märkligt dock: Jag hade glasögon under konferensen, eftersom jag inte hade någon lämplig liten flaska för linsvätskan på flyget. Och den ena efter den andra filosofen, inklusive sådana som jag träffat många gånger tidigare,  presenterade sig för mig när jag kom dit som om det var första gången vi möttes. Jag bara "ja jag vet vad du heter, jag är Sofia Jeppsson, vi har träffats", och de bara "oj, jag kände inte igen dig med glasögonen!". Vilket alltså bevisar att Stålmannens så ofta hånade förklädnad som Clark Kent faktiskt fungerar. (:-O
Hur som helst; såhär tjusigt har Oxford-studenterna det! Det är något annat än SU...























Inga kommentarer: