lördag 8 november 2014

Mary är ju pinsam alltså

Sist jag var på Haninge BhK och tränade så drog Mary iväg en liten sväng från mig på inkallningen för att hälsa på en annan schäfer. Idag hade jag koppel och gjorde olika övningar, medan en lagotto också tränade på planen. Mary var så fokuserad på mig att jag typ blev helt avslappnad - men så fick lagotton en röd boll att leka runt med för att belöna sig, och vips och innan jag hann reagera så slet sig Mary och rusade över för att hälsa på lagotton. Iofs tyckte inte lagottons matte att det var så stor grej, Mary hade ju inte stört hennes hund under en övning utan kommer över när han ändå bara lekte, och så hälsade hon ju snällt. Men vilken pinsam hund jag har!
BH-prov känns just nu långt borta... Men bara att öva på som sjutton med andra hundar som störning tills det funkar.

Inga kommentarer: