torsdag 10 februari 2011

Snöhelvete

Jag skulle hämta Alexander i Tungelsta med bilen. Bilen var dock översnöad. Jag skottade. Och skottade. Och skottade. Tänkte att nu hade jag skottat loss bilen. Men icke, den satt fast, gick inte att köra en millimeter. Så jag gick ut ur bilen igen och skottade. Och skottade. Och skottade. Tänkte att nu har jag skottat loss bilen. Men icke, den satt fortfarande fast. Detta upprepades några gånger. Till slut lossnade bilen. Jag körde en meter. Nästan två meter. Sen satt bilen fast igen. Lyckades iaf backa tillbaks den ner på vår parkeringsplats.
Alexander får ta sej hem på annat sätt.
Jag längtar till våren!

2 kommentarer:

Elin sa...

Men hjälp, har det kommit så mycket snö hos er? Här har det visserligen kommit en del, men inte SÅ mycket. Ni måste skaffa en jättebil med snökedjor!

Mia sa...

Håller määääääääääääääääääää!!! nu får det vara nog, exportera skiten nånstans ;-)

Hoppas helgen blir bra för er trots snön, själva ska vi hålla oss inomhus så mycket vi kan.