måndag 8 mars 2010

Ambition straffar sej

Smultronen, som jag försökte förkultivera enligt alla konstens regler (börja på en fuktad såbädd, sen överföra till kruka) verkar dö allihop. Får se om några enstaka plantor klarar sej.
Purjolöken, paprika-plantorna och majsen däremot växer så det knakar. Ffa majsen! Jag svär på att plantorna lagt på sej en centimeter bara över dagen.
Man ska alltså skita i råden som står på fröpåsen, bara ta lite fröer och mula ner i en kruka (eller en gammal juice-tetra fylld med jord... jag har ju fått slut på krukor för länge sen) så går det bra.

2 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Ja, som det ser ut nu så finns det "tilltugg" att ta av :P Ha en trevlig kväll!

Linda sa...

Smultron är skumma. Jag tog små skott av svärmor och försökte plantera. I somras, två år senare, såg jag dem. Förra året syntes nada. Lycka till med odlandet!