fredag 2 april 2010

Mitt bästa sök-tips!

Jag må vara en usel figge som går vilse så fort man släpper iväg mej mer än tjugo meter från stigen, och jag må vara en usel förare som måste stå på stigen och fundera fem minuter på vilken riktning jag ska skicka hunden i. Men en sak är jag iaf bra på, och det är att äta frukost.
Ska man vara ute och träna hund hela dagen (och för vår del blev det en liten sväng till BhK efter söket och sen djuraffären, så vi var ute nästan sju timmar sammanlagt) så gäller det att äta rejäl frukost, eftersom lunchen sen kanske blir typ ett äpple och en smörgås. Då kan man hämta inspiration från Skottland. Jag och Alexander åkte till Edinburgh på vår bröllopsresa, och har sen varit tillbaka dit en gång. Vid båda tillfällena bodde vi på ett vegetarian/vegan-B&B, och där fick man stora frukostar! Stora nog att ge energi till nästan en hel dags sight-see-ande...
I morse käkade jag: Två sojakorvar, en stor råraka som fyllde halva tallriken (heter det väl när man råsteker riven potatis i olja till en sorts kaka?), vita bönor i tomatsås, tomat, fyra pannkakor med lönnsirap (på ytterligare en tallrik), äpple, kaffe och apelsinjuice.
Sen är man bra mätt. Och man står sej.

Inga kommentarer: