måndag 27 december 2010

Drömmen om schäferhatten

Inatt drömde jag såhär: Jag gick runt i huset och alla fyra vovvarna följde efter mej. Men jag stördes av att jag kände en stor tyngd på mitt huvud. Jag sträckte upp händerna för att känna vad det var som tryckte ner skallen så. Det visade sej att jag hade en Mary Marvel ihoprullad som en hatt på huvudet. Jag lyfte ner henne. Nu hade jag helt plötsligt fem hundar, eftersom Mary förekom i dubbel upplaga. "Det här stämmer inte, det måste vara en dröm" tänkte jag.
Så vaknade jag. Eller trodde jag, iaf, för snart upptäckte jag att jag fortfarande hade fem hundar, två Mary. Och trycket på skallen var kvar.
Så vaknade jag igen, den här gången på riktigt. Och upptäckte att Mary log och sov precis ovanför min huvudkudde, och lutade sej mot min hjässa med hela sin tyngd...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh that's a darling dream !!!! Absolutely lovely. She was in your dream but also resting on your head, she may have dream your dream to know what your dreams are made of and found out that you dreamed of her. She was pleased with your love :) That's a darling dream !!!!

Kalou