måndag 6 december 2010

Smärta smärta (och inte bara mjölksyra)

I morse råkade jag halka på vägen när jag bara gick helt vanligt. Och så slog jag i svanskotan. Det är ju sånt som händer, senast för nån vecka sen slog jag i den... Normalt sett gör det skitont i nån minut men sen blir det bättre. Men det som hände i morse var liksom the mother of all svanskotesmällar. Jag gjorde en riktig Tom&Jerry-flygtur och landade precis rakt på kotan med en sån smäll att jag skrek och bara låg där i fosterställning ett tag. Jag tänkte att f-n nu har kotan spräckts och jag är invalid. Men efter ett tag kunde jag ju röra mej igen. Dock inte smärtfritt. Jag har haft ont av bara h-e hela dagen, vartenda steg är en plåga.

I morgon är det jag som köper tantbroddar till skorna!

5 kommentarer:

charlotte sa...

jag fick en spricka i svanskotan en gång när jag åkte snowracere för ett par år sen. det tog ett par veckor innan den värsta värken gick över. kunde inte gå in i bilen o sätta mig utan att börja tjuta av smärtan..

Ninja sa...

Aj,aj, aj......blir det inte bättre får du nog åka och röntga dig :(

Frogprincess sa...

Aj, aj, aj... Det är inte skönt.
Broddar är bra. Jag borde också skaffa mig ett par.

Mia sa...

Fy sjutton, stackars dig vet precis hur ont det gör!! Ramlade själv av en häst (min häst blev sparkad i sidan o jag var inte med riktigt) så jag flög av o landade på svanskotan, ibland idag typ 3o år senare har jag ont i svanskotan om jag suttit fel länge t.ex.

Går det inte över får du kolla upp så du inte fått nån förskjutning av nåt slag!

kramis

Anonym sa...

Tantbroddar är superbra! Köpte sådana på apoteket för ett tag sen, verkligen guld värt.

Slog svanskotan rätt rejält för några år sedan, ramlade av en häst, och det tog ett bra tag innan jag inte hade ont.. :/