fredag 15 april 2011

Det här har vi tränat på BhK idag:

Mary: Bita hårt i apportbocken och hålla fast, och sen klick och korvbit.
Gå fot några steg med godis i en skål och sen klick och springa till skålen.
Tassmarkera min jacka (tänkte utveckla till framförgående sen).
Ligg (som jag fortfarande bara har handtecken på, nån gång måste jag ju ersätta det med röstkommando...).
Lekt lite i största allmänhet.
Gått ett par steg på stegen, men tror jag måste läsa på och träna det mer systematiskt, för det blev rätt fumligt. Kanske börja på SSBK:s lilla stege, har för mej att dom har tätare mellan stegen.
Bisse: Fotgående med externbelöning.
Apport.
Ligg.
Markera min jacka och lite framförgående mot jackan.
Vad vi INTE har tränat:
Lydnad bland andra hundar. Vi var nämligen själva på BhK idag.

Inga kommentarer: