måndag 7 mars 2011

Drömmen om mopsvalpen

Jag drömde att Alexander ville ha en valp till i huset, han tyckte inte det räckte med Dunder-Bebisen (haha, måste vara en av dom mest verklighetsfrämmande drömmarna jag haft). Så han åkte och kollade på mopsvalpar. Det var en kull med alla tre färgerna i, fawn, svart och silver. Alexander bokade en silvervalp, för "vi har ju redan två svarta hundar och två som är rödbruna, vilket är nästan som gul". Jag försökte förklara för Alexander varför det
a) var en dum idé att köpa en ny valp öht, och
b) varför mops inte är nåt vidare bra rasval, för dom har ju mycket sjukdomar och svårt med värme då dom inte kan hässja normalt. Kommer ihåg att jag höll en hel föreläsning för honom om det här med extremt plattnästa hundar och värme...
Ganska skönt att vakna och upptäcka att vi "bara" har fyra hundar trots allt.

3 kommentarer:

Mia sa...

'hahaha' men du känner dig kanske inte säker ändå ;-D allt kan ju hända

Skämt åsido - vissa drömmar är läskiga på det sättet när de känns helt verkligt allting o man behöver gå runt hemma för att se att allt är som vanligt.

hoppas din måndag blir dunder-super-mysig

Elin sa...

Men så söt valpen på bilden är, även om det är synd om dem att de är så plattnästa! Och vad sjukt förresten att frallor har blivit trendigt, det kom lite oväntat för min del. Läs senaste "Stockholmsnatt" på svd.se...

Jeppsson sa...

http://www.svd.se/kulturnoje/serier/stockholmsnatt_598903.svd Den här alltså? Skitkul!