onsdag 16 mars 2011

En stor jäkla älg!

Jag var ute och gick med Bisse och Pietro. Så ser vi hur bilarna står stilla på Söderbyvägen. Så ser vi anledningen. En stor jäkla älg står på vägen! Så travade den så sakteliga av vägen, och bilarna kunde köra igen. Men sen stannade den till och blängde på mej och gossarna! Sånt tycker jag är obehagligt. Älgar är ju så sjukt stora! Jag vände mej om och började gå lite åt motsatt håll. Då släppte älgen oss med blicken och travade vidare bort i skogen...

4 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Jesus vad nära ni kom! Det är bara en gång jag kommit så nära: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/2010/01/dagens-skidtur-i-bilder-med-ett-djur.html Det var lite läskigt när den började fälla öronen och mina skidor var hala...

Jeppsson sa...

Bilden var en offentlig bild från internet, ingen som jag tagit själv... MEN hade jag haft kamera på mej och bara zoomat lite så hade det lika gärna kunnat vara jag som fotat, för älgen var nära. Andra gången i mitt liv som jag stöter på en älg på riktigt nära håll. Och visst är det läskigt med så stora djur! Skulle man råka provocera dom på nåt sätt så är man ju körd!

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Aha okej :)

Men jag håller med dig, man är väldigt liten jämfört med en älg.

diana sa...

Älgar är grymt stora. Jag har haft nära-älg-upplevelse ett par gånger. Läskigt ju.