lördag 3 mars 2012

Drömmen om föryngringen

Inatt drömde jag att jag förvandlats till femtonåring igen. Enligt nån sorts drömlogik innebar det att jag var tvungen att göra om hela min utbildning, från gymnasiet och framåt. Jag suckade lite men tänkte att det är väl bara att sätta igång igen... jag kör väl precis samma utbildning igen så blir det enkelt att klara av. Men det visade sej att naturgrenen på naturvetenskapliga programmet inte fanns längre. Alliansen hade bestämt att all gymnasie-utbildning måste ha koppling till ett specifikt jobb, så därför hade dom tagit bort naturgrenen på naturvetenskapliga och sam- och hum-grenarna på samhällsvetenskapliga. Då blev jag sur.

5 kommentarer:

Elin sa...

Fast där är det ju faktiskt så att alliansen har återinfört humanistiska programmet, som inte fanns när jag gick gymnasiet. Lite oväntat, när de skär ner på allt "flum".

Jeppsson sa...

Det visste jag inte! Jag har ingen koll på gymnasiet nu för tiden.

diana sa...

Jag hade fått sådan panik om jag var tvungen att bli 15 igen. Hemsk ålder.

Jeppsson sa...

Ja det var ju märkligt att jag tog det hela med sån fattning i drömmen. I verkligheten hade det ju varit katastrof.

Elin sa...

Du hade nog inte fått skaffa fyra hundar när du var 15...