torsdag 8 mars 2012

Kräv din plats i Spice Girls


När jag var i tjugoårs-åldern var Spice Girls populära. Tanken var att dom fem tjejerna skulle representera fem olika tjejtyper, så alla tjejer skulle kunna identifiera sej med nån av dom. Scary Spice (tuff), Sporty Spice (fräsch och sportig), Sexy/Ginger Spice (lite vulgo sådär), Posh Spice (glammig överklass) och Baby Spice (oskuldsfull).
Min kompis Annette Kleve kom på att ifall ens tjej-typ inte fanns representerad i Spice Girls redan borde man kunna kräva att vara med, så hon startade klubben "kräv din plats i Spice Girls". Själv kallade hon sej Fat Spice. Jag var såklart Psycho Spice.

7 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag undrar vilken spice jag skulle varit! :P

Jeppsson sa...

Male Spice? *ASG*

tvattlapp sa...

haha, ja det är att vara kreativ det att skapa en klubb med det temat ;)

sv: tack så mycket för din kommentar. Den värmde.

Ninja sa...

Pjjjaaaaa Crazy Spice kanske?????

Elin sa...

Men har inte någon/några av dem nappat på Annettes idé om att vara "Fat Spice" på senare år?

Jeppsson sa...

Elin, inte vad jag vet. Den mulligaste av dom när det begav sej var ju Geri Halliwell (Sexy/Ginger Spice), men när hon gjorde solokarriär så deffade hon ju som satan.

Elin sa...

Jag fick för mig att jag såg någon tidningsbild nyligen på Mel B om hur hon hade gått ner massa i vikt från att varit ganska rejält överviktig, men jag kanske blandar ihop det med någon annan person.