fredag 2 mars 2012

Idag började Mary löpa igen

En del tikägare säger ju att dom inte behöver ha tikskydd eftersom tiken tvättar sej så noga. Det gäller inte för Mary. Har man inte tikskydd på ser det snart ut som ett slakthus hemma, det skvätter blod både högt och lågt om henne.
En konstig grej jag hört om tikskydd är dock att "det luktar ju så äckligt". Tycker man det så sköter man väl inte hygienen ordentligt? Jag byter binda lika ofta på Mary som jag byter binda/tampong på mej själv när jag har mens, och så byter jag hela tikskyddet varje dag (har tre stycken att varva med, och så får man tvätta dom däremellan). Det luktar ingenting om henne!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte så märkligt egentligen...det där med hygienen. Tycker ändå det kan lukta lite om tiken efter löpet, men det löser man ju smidigt med en dusch.

Madde sa...

Nelly blodade också ngt galet mycket vid löp, bytte också ofta på henne så det skulle vara frächt!
Enda gången det luktade illa var då hon fick sin livmoderinflamation istället för höglöp så det hade en naturlig förklaring till stanken :-(
Numera slipper jag bekymra mig om löp och löpskydd :-D