måndag 5 mars 2012

Drömmen om vänsterhuset

Inatt drömde jag att jag och Alexander tagit med oss alla hundarna på semester till ett stort hus som låg jättevackert precis invid en sjö där man kunde bada (det var sommar i drömmen). Huset ägdes av vänsterpartiet, och fick användas av alla partimedlemmar gratis som semesterställe. Min syster Anna var också partimedlem i drömmen, och hade inrett två av rummen med möbler som blev över när hon flyttade ihop med sin sambo Robert. Anna och Robert var där med alla sina nio katter.
Nånstans i drömmen kom jag på att scenariot var väldigt orealistiskt. Ett jättestort hus precis vid en sjö inom inte alltför långt avstånd från Stockholm, det måste ju gå på minst fem miljoner! Hur troligt är det att Vänsterpartiet skulle lägga såna summor på ett semesterhus åt alla medlemmar? Jag försökte påtala det för övriga gäster, men ingen trodde på mej när jag sa att det bara var en dröm. Så kom jag på ännu ett orealistiskt faktum. Jag påpekade för Anna att det var helt osannolikt att hennes nio katter och våra fyra hundar skulle komma perfekt överens. Konfronterad med detta bevis gick Anna med på att det nog bara var en dröm trots allt.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Hihi, drömmar kan verkligen vara tokiga! Jo jag står/hänger/klänger bak på min egen släde och fotar bakåt i farten. Om jag får säga det själv så har jag faktiskt en jädrans bra balans där bak på medarna, ett tag igår stod jag med båda knäna på ena meden och fötterna ute i luften, ena handen på styret å andra på kameran som jag försökte få ner i markhöjd. Å så får man kasta ett öga framåt ibland för att kolla av spåret...*s*

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Drömmar känner inga gränser! :P