söndag 23 oktober 2011

Klantarsle i spåret

Idag har jag spårat med Mary, och ska spåra med gossarna också (blev matpaus däremellan). Mary fick ett spår på en knapp kilometer med sex apporter i, nästan bara på fält, men passerade en skogsdunge på ett ställe (finns massa bra spårfält häromkring men inga bra skogsområden... måste hitta nån skog att göra spår i också, så det blir lite variation). Mary tog apporterna jättebra. Jag har börjat byta ut apporten mot två andra pinnar som vi sen leker med när hon lämnar den till mej. Då blir det bara några små tandmärken på apporten, eftersom hon håller den ganska hårt i munnen, men den blir iaf inte söndertuggad.
Vid ett tillfälle var jag dock rena klantarslet. Mary tappade spåret och sprang runt i cirklar, men hittade sen spåret igen, och började gå snett åt vänster. Jag var dock säker på att jag hade gått snett åt höger på det stället, så jag trodde Mary följde ett djurspår eller nåt. Jag halade in henne och försökte få henne att spåra där jag var säker på att mitt spår gick, men Mary bara slet sej iväg åt vänster istället. Och hittade en spårpinne! Så Mary hade rätt, jag hade fel, matte fick stå där med skammen!

2 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ibland måste man lyssna på sin vovve! :)

diana sa...

Nog känner man sig lite dum då man inte lyssnar på djuren ;)