fredag 20 januari 2012

Maken tappar bort sej

Normalt sett brukar det ju vara jag som går vilse i skogen! (Även om det var länge sen sist nu, har lärt mej med åren att inte lita på mitt icke-existerande lokalsinne...). Men igår skulle maken ut med alla gossar, och tänkte att han skulle ta en smart genväg hem. Han trodde att han snart skulle komma ut på nån form av stig, men den stigen fanns bara i hans önsketänkande... Nu har ju maken till skillnad från mej lokalsinne på riktigt, så han tappade aldrig riktningen, men fick plöja fram genom värsta terrängen i iskallt duggregn hur länge som helst innan han kom hem. Bissen var den enda som tyckte det var kul. Logan och Pietro var mindre roade.

2 kommentarer:

Elin sa...

Skönt att komma och sätta sig framför brasan då! Påminner mig om när jag "blev av med stigen" när jag gick med Pietro och Bisse i somras och det blev något längre än planerat... Tror att Bisse uppskattade det mer än Pietro den gången också.

Ninja sa...

Tur att en uppskattade äventyret antar att "gubben" din var måttligt road....