måndag 30 juli 2012

Att jobba i hemtjänsten

Eftersom jag är mellan anställningarna nu på SU så jobbar jag i hemtjänsten. Det gör jag fram t o m 12:e Augusti. Här är några plus och minus:
Plus: Man får träffa många intressanta människor som man aldrig skulle ha träffat annars. Dom flesta pensionärerna är så himla snälla och trevliga och man får så otroligt mycket uppskattning. Man känner att man verkligen gör nånting viktigt.
Minus: Sorgligt med folk som är väldigt sjuka och döende. Och så måste man ibland gå upp väldigt tidigt på morgonen.
Jag jobbar mestadels kväll, men under helgen har jag jobbat morgon. Måndag-tisdag ska jag dock jobba kväll igen. Att byta från morgon till kväll sådär under en arbetsvecka är ju sjysst, helt plötsligt är det ett dygn mellan två arbetspass. Men omvänt... ojojoj. Jag säger bara GÄÄÄSP.

Inga kommentarer: