onsdag 17 februari 2010

Förkultivering



Vi är så trötta på vintern nu så det finns inte. Vi har iaf börjat förkultivera vissa växter som ska sås tidigt inomhus. Smultronen har vi på en såbädd (blomjord utspridd på en isärvikt gammal CD-kartong), dom har blivit några centimeter höga nu. Purjolök har jag just sått. I början på Mars är det dags att så majsen.
Men just nu känns det som att man nog inte kommer att kunna plantera ut några grönsaker förrän i Juli nån gång... det känns som om det kommer att ta minst så lång tid för snö-helvetet att smälta bort!

2 kommentarer:

Frogprincess sa...

Jag väntar ett tag till med att förså. Min erfarenhet säger mig att jag hinner ta död på det mesta innan det är dags att plantera ut.

Kina sa...

Kollar in hos dig för första gången! Fin blogg! Jag har också börjat fröså lite grann. När vintern håller oss i sitt järngrepp måste man ju hjälpa våren lite på traven:)
Kina