måndag 1 februari 2010

Konstig hobby åt pappa

Vi har firat pappas sextioårsfest i helgen. Från mej fick han bl a en fin kattleksak åt sina fyrbenta älsklingar. Ett sorts trärör med olika hål i, och så en boll som rullade därinne, och som gick att nå via hålen. Man kunde köpa flera rör sen och bygga ihop som en lång bana. När jag stod i djuraffären och klurade över om jag skulle köpa det här röret eller inte så kom en expedit fram och undrade om jag behövde hjälp. Jag:
- Tja... ska köpa nåt till pappa...
Expediten:
- Va?

Haha, värsta I am Sam. En pappa vars intellektuella nivå ligger på "boll som rullar i ett rör, oj så skoj!".

Det blev lite mindre folk än planerat på festen, pga plötsligt sjuka och/eller barnafödande släktingar. Men det var trevligt ändå. Morbror Robert blev fly förbannad när han hörde vad dyrt det är med ved här i huvudstaden, och lovade att köra upp en stor kärra gratisklabbar till nästa säsong. Tackar!

På natten sov jag över hos syster Anna i Örebro. Passade bra eftersom jag skulle åka Swebus från Örebro till Stockholm nästa dag (mamma och pappa bor två mil utanför), och hon bor t o m så man ser Örebro central från hennes vardagsrumsfönster. Det var mysigt att umgås lite med Anna, som jag inte träffar så ofta annars. Och alla hennes djur! Kaninen Signe, jourkatten Samantha, och permanenta katten Lillebror. Det finns ytterligare en permanent katt: Storebror. Enligt Anna så tillbringade han hela tiden jag var där med att ligga gömd i garderoben. Jag får ta henne på orden, för han var omöjlig att se till.

1 kommentar:

Ida Eklöf sa...

*asg* Undra vad den stackars expediten tänkte :D