måndag 18 oktober 2010

Sökträning i Täby

Tränade sök igår med Shadya, Luss och en tjej som heter Ulrika. Tyvärr gick det inte så bra, både Logan och jag var helt förvirrade. Logan började spåra djur istället för att söka, och jag fick älga ut i rutan och hämta in honom. Själv började jag ropa instruktioner till figgen mitt när Logan försökte söka, då han ska få jobba ifred. Det är verkligen inte bara hunden som ligger av sej när vi inte kört på länge, utan minst lika mycket matte! Vilken tur att jag ska ha en schäfer och inte en malle... det sägs ju alltid att schäfern är mer "förlåtande" - är det nån som behöver en förlåtande hund så är det väl jag, klant-arsle som jag är!
Och jag säger bara Shadyas schäfer Yessi - vilken liten missil genom skogen!

1 kommentar:

Ninja sa...

Man kan inte vara på topp jämt...det gäller även hästarna. Fast de flesta djur är förlåtande förutsatt att man inte klantar sig hela tiden :)