söndag 10 oktober 2010

Bodyfest

Var på makens och vänners arrangemang Bodyfest igår. Artikel i Svenskan La mej fyra i natt, så nu är man lite seg... Men eftersom jag alltid är chaffis numera är jag inte bakis, rätt skönt faktiskt. Man är ju en gammal tant och orkar inte hur mycket som helst.
Det var kul, utsålt och proppfullt. Jag blev lite nostalgisk och började tänka på när jag och min kompis Annette var i slutet på tonåren och strax därefter... vi gick på festivaler och försökte ta med handen på så många popstjärnor som möjligt. Om man typ nuddade vid nåns arm så fick man "popstjärne-extrakt" på handen, som man sen kunde borsta av i en burk.
Det var en kul sport bara för att det var lite knepigt. Så länge man inte har nåt tillträde backstage så är ju ens största chans att knöka sej längst fram på en konsert och göra nåt halv-hopp upp på scenen, eller försöka överraska nån som gett sej ut från backstage-området och vandrar bland besökarna som en vanlig människa. Nu har jag hungrig ätit på Front 242:s matrester och fått en obegriplig tillsägelse av Rickard 23. Jag kanske borde ha kastat mej fram och tryckt händerna mot hans jacka och tjutit "POPSTJÄRNE-EXTRAKT! MASSOR!". *S*

Inga kommentarer: