onsdag 22 juni 2011

Drömmen om SD, antipåven och antinunnan

Det har förstås hänt förut att jag drömt att jag vaknat, men egentligen fortsatt drömma. Men det har aldrig hänt tidigare att jag först drömt en dröm, somnat i den, drömt en annan dröm, sen vaknat upp till den första drömmen och fortsatt på den en bit - Inception-style - innan jag vaknat på riktigt. Inatt drömde jag så.
Först drömde jag att jag gått med i Sverigedemokraterna. Sen var jag på nån fest som partiet anordnade. Under festens gång så somnade jag på en soffa i festlokalen. Där drömde jag att jag var en exorcist som kämpade mot två människoätande demoner, kallade "Antipåven" och "Antinunnan". Jag har ritat dom ovan. Dom såg alltså ut som nån sorts satanist-varianter på påve respektive nunna, men där deras ansikten skulle vara fanns bara enorma käftar med en massa vassa tänder. Förutom att äta människor och vara allmänt ondskefulla så heilade dom då och då ut med armarna i en Hitler-hälsning. Efter ett tag vaknade jag upp på soffan igen, på Sverigedemokraternas fest. Jag funderade på vad drömmen om Antipåven och Antinunnan kunde betyda, och kom fram till att drömmens budskap var att det var djävulskt och ondskefullt att vara nazist (bra liksom att jag inte kunde räkna ut det själv, utan behövde en dröm som visade mej det). Och det betyder förstås också att det är djävulskt och ondskefullt att vara Sverigedemokrat, eftersom partiet har sitt ursprung i naziströrelsen. Alltså bestämde jag mej för att gå ur partiet.
Och sen vaknade jag på riktigt.

Inga kommentarer: