måndag 13 juni 2011

Mary och metallapporten





Jag har köpt en metall-apport. Igår sprang jag runt i trädgården och bollade med den så Mary skulle få upp intresset för den, för rent spontant så tyckte hon inte den var nåt att bita i. Jag bollade och Mary pysslade med annat. Till slut råkade jag av misstag sopa till henne i skallen med metall-apporten när hon passerade förbi mej. Och vips så bet hon tag i den! (Snacka om hårda träningsmetoder...) Sen skulle hon bara leka kasta-metall-apport med mej, gång på gång. När jag tröttnat på denna lek tänkte jag att hon kunde få springa runt med apporten och leka själv. Idag upptäckte jag nackdelen med detta. En snart söndertuggad apport! Jag som trodde att metall-apporten, det är väl iaf en leksak som hon inte har sönder... Tji fick jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha så det kan bli ibland :)

Madde sa...

"Hårda metoder" fungerar mkt bra i apporteringen ;-)
Nelly var lite väl mjuk i munnen vid apportering av tungen. ärr som det var tappade hon apporten på tassen :-O
Men satan i gatan vad hon håller i det rejält efter den olyckan :-D

(Iof körde Nelly hårda metoder på sig själv *S*)