måndag 1 juni 2015

Aerobics med systersonen August

När jag hälsade på hos min syster Elin, så ville min lilla systerson August köra något sorts aerobicspass med mig.

 Basen i passet var jämfotahopp på stället samtidigt som armarna skulle veva runt runt i stora cirklar. Tempot var högt.
Då och då avbröts jämfotahoppandet och armvevandet för att slänga sig ner på golvet, studs upp igen och så fortsätta. Jag slängde mig i någon sorts armhävning, medan August kastade sig mer handlöst. Till synes utan att slå sig det minsta, dock. Måste vara någon sorts småbarns-superkraft.












Som ni förstår var detta väldigt tröttande. Så småningom så började August lägga in micropauser genom att gång på gång gestikulera att vi skulle byta sida - från han vid soffan och jag vid stereon till tvärtom, och strax tillbaka igen. Sedan blev det ännu mer paus, genom att ovan avbildande stretching lades in varje gång vi låg på golvet. Till sist blev August så trött att han var tvungen att då och då helt enkelt stanna till och stå och pusta - men han sprang bakom bardisken i köket varje gång han skulle pusta ut. Han ville inte låtsas om vad trött han höll på att bli...

Till slut fick jag ner foten och bestämma - ingen mer aerobics! Och det höll jag fast vid, fast August försökte dra igång två vändor till...




Inga kommentarer: