lördag 24 juli 2010

Enda tjejen i bloggosfären utan ätstörningar?

Jag funderar ibland på om jag är det. Verkar som att precis ALLA andra blogg-tjejer har eller har haft nån ätstörning, eller åtminstone bantar mer eller mindre konstant... men men, det speglar säkert hur det ser ut i samhället i stort.

Iofs har jag ju aldrig varit tjock - å andra sidan, kollar man på andra tjejer så verkar det gå utmärkt att få ätstörningar även fast man aldrig varit tjock eller ens lite knubbig. Så det kan ju inte vara det som är förklaringen.

Det vore ju fint ifall förklaringen var att jag är så enormt fantastiskt självständig och helt opåverkbar av samhällets skönhetsideal, men även om det vore en smickrande förklaring känns den inte så trolig... Det kanske helt enkelt är så att jag varit upptagen med mina psykoser, så jag har liksom haft mentalsjuke-kontot fullt redan, och inte haft plats över för att dessutom noja över vikten. Haha, vad tragiskt i så fall. Enda sättet att undvika att bli bantnings-fixerad i detta samhälle är att skaffa sej nån annan mentalsjukdom istället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha det tror jag inte. jag har aldrig bantat i hela mitt liv..

Ninja sa...

Min ätstörning är att jag tycker mat är gott.....och då äter jag!
Ibland blir det lite för mycket :)

Elin sa...

Eller så är tjejer med ätstörningar överrepresenterade bland de som väljer att blogga jämfört med i samhället i stort...

plastbaronen sa...

Elin: Det är fullt möjligt. Man bloggar ju om saker som engagerar en, och tankar som man väldigt gärna vill få ut till andra. Många engagemang och viktiga tankar uppstår ju tyvärr ur problem som man har.