fredag 16 juli 2010

Tandköttsfickor

Såhär blev domen över Bisses tänder: En del tandsten som dom tog bort. Inga inflammationer eller tandlossning, men tandköttsfickorna var lite för djupa vid dom vänstra hörntänderna, och på gränsen vid framtänderna. Förmodligen för att Bissen inte riktigt vill hålla huvudet stilla när jag borstar där fram, han tycker det är lite obehagligt. Får jobba på det, och borsta extra noga där framöver. Normalt sett brukar hundar (enligt vetten) tycka det är mer obehagligt när man borstar dom bakre tänderna, men Bissen ska ju alltid vara lite knasig och tvärtemot. Längst bak får jag borsta hur noga som helst, och där var det jättefint.

Vi gick förbi djuraffären på vägen hem och köpte lite mer godis och tandvårds-tuggisar. Bissen verkade helt förvirrad, "som ett semester-fyllo" som Alexander sa. Hemma i trädgården igen verkar han iaf finna sej tillrätta. Förhoppningsvis har fylle-tendenserna (läs kvardröjande narkos-effekt) gått över till kvällen iaf.

2 kommentarer:

Elin sa...

Bissniss då... Jag vet att du inte brukar gilla Nemi (inte jag heller), men den här stripen måste man ju tycka om: http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=nemi&count=0&date=20100715 :-)

diana sa...

Stackars liten. Kan se framför mig hur han narkosflummar runt.