fredag 16 april 2010

Haft lite bloggtorka ett tag...

Då jag haft så himla mycket att göra på jobbet. Igår så tog jag dock ledigt. Jag tänkte att har man jobbat som en absolut dåre måndag-tisdag-onsdag är det bättre att vara ledig torsdagen och sen jobba lite i helgen, än att hålla igång utan avbrott torsdag-fredag också.
Så då tillbringade vi hela dagen ute i solen, jag och Alexander och djuren. Jag grävde trädgårdsland och planterade. Logan rensade bort gamla torra växter. Han är en duktig trädgårdsmästare han, biter loss stora grenar och stjälkar och bär bort. Bisse grävde ett jättedjupt hål, och Pietro grävde flera små hål. Sen spelade alla hundarna fotboll med husse, under stor entusiasm. Cissi satt i sin bur och käkade. Hundarna ägnade också en del energi åt att "skvaller-vakta" - rusade härs och tvärs över tomten, gjorde ett par skall på nånting dom fått syn på, och sen tillbaks till sin grävande matte i full galopp för en torrfoder-plupp. Vilken skillnad mot när vi nyss flyttat hit, och dom var helt tokvilda över att ha fått en tomt att vakta...
Efter detta åkte husse och matte och storhandlade. När vi kom hem var hundarna skittrötta och låg bara och sov. Ibland gör folk (läs medlemmar på vovve.net) så himla stor affär av att alla hundar absolut måste ut på promenad varje dag, och att bara låta sin hund gå och dra på tomten verkar vara rena dödssynden. Alltså, det är klart att en hund inte bara kan vara på tomten varenda dag, eller ens dom flesta dagar, då skulle den ju bli helt uttråkad. Men nån gång ibland kan hundarna faktiskt vara fullt nöjda med sånt dom kan roa sej med hemmavid.

Inga kommentarer: