söndag 4 april 2010

Sök på Järva-fältet

Logan skallmarkerar Luss (arrangerad bild, kan ju inte hålla på och fota och föra hund samtidigt... Jag har svårt nog med simultanförmågan som det är).


Det är inte bara katter som klättrar i träd!


Pietro i sin joggingdress, som är så utsliten att den börjar falla i bitar nu... Dags att shoppa ny.


Jag var väl lite duktigare än förra gången. Jag hade en plan för hur jag skulle skicka hunden från början iaf så jag slapp stå på stigen och fundera på det i fem minuter mellan varje skick. Men när Logan drar iväg och söker i lite fel område, utan att för den skull vara på väg av banan eller nåt, så blir jag fortfarande konfys och börjar fundera på om detta ska vara okej eller om jag ska avbryta... och sen gör jag nånting. Så mattes läxa till nästa gång får bli att ha en färdig plan i skallen för hur man ska göra även i såna lägen, så att det kan bli så mycket flyt som möjligt på banan och inga matte-funderar-pauser. Ska också låta Logan stå och skälla längre på varje figge innan jag hämtar honom - "flyt" ska det vara på stigen, men det gör inget om han står kvar lite vid figgarna.

När sök-sessionen var över promenerade jag runt en del med samtliga hundar, samt gjorde lite lekar och övningar med dom andra två. Vi drog ut på tiden tills husse slutade jobbet, och så åkte vi förbi Centralen och hämtade honom på vägen hem. Det har varit en härlig dag!
Det blev dock viss dramatik när jag figgade för rottisen Atlas - men det får en egen serie. ;-)

1 kommentar:

Luss sa...

Vilka härliga bilder på småkillarna! =)