torsdag 1 juli 2010

Jobb-diskussion med maken

Jag: Fy vad jobbigt, idag ska vi rätta en miljon tentor från sommarkursen.
Maken: En million? Har ni så många studenter?
Jag: JAAAA! En million är dom MINST! En million tentor måste vi rätta.
Maken: Hur får dom plats i föreläsningssalen?
Jag: Ja du förstår, salen är byggd med Tardis-teknologin från Dr Who, och dom använder sci-fi-teknologin från tredje Thursday-Next-boken för att alla ska kunna sitta så nära mej att dom hör vad jag säger.
Maken: Det verkar lite orättvist att ni inte får hjälp av nån avancerad teknologi för själva rättningen då.
Jag: Ja det är det.

2 kommentarer:

Ida Eklöf sa...

*skrattar* Jobbigt läge det där! Du får skriva flervalstentor så får de kryssa i rätt alternativ, så får du lättare att rätta dem! ;)

Anonym sa...

haha du har det inte lätt märker jag, blir ifrågasatt om så självklara saker :)