söndag 6 mars 2011

Typ mest misslyckade promenaden nånsin

Igårkväll skulle jag ta en promenad med "svarta blocket", dvs Mary och Logan. På med pannlampa, broddar och koppel på hundarna.
Tyvärr hade det blivit total isgata efter tö på dagen och sen plötsligt omslag till minusgrader, så jag slajdade omkring som f-n. Sen slocknade pannlampan för  batterierna tog slut, så då slajdade jag runt i mörkret. Sen mötte vi ett annat hundekipage mitt i mörkret, och Mary som varit så duktig med hundmöten blev ändå lite uppspelt och började skälla och rycka i kopplet och ha sej. Sen kom en bil. På nåt magiskt vis lyckades ändå samtliga trafikanter passera varandra utan olyckor, men det var f-n i mej på håret. Sen längre fram kom flera hundar och bilar. Då vänder jag och slajdade hem igen.

Idag ska jag och några medlemmar från vovve.net träffas och hårdträna på att passera andra hundar. Tror Mary behöver det, för även om det går jättebra nu att promenera med henne i stan/samhälle, så har hon problem med att möta andra hundar på t ex en lång grusväg där hon får syn på hunden redan när den är hundra meter bort och hon har världens tid på sej att gå och ladda.

1 kommentar:

diana sa...

Oj, tur att det gick bra. Vad kul, visste väl att du blir publicerad. Serierna är himla bra :)