onsdag 13 april 2011

Nära ögat med rådjur

Gick med Mary lös på ett stort fält. Precis som hon kom springandes mot mej, så rusade en hel flock med rådjur upp bakom henne och flydde i panik. Mary vände sej om och gjorde nån sorts ansats att följa efter, men jag bara höll i henne och sa "nej", och hon släppte det nästan direkt. Men ändå. Tänk om flocken istället rusat rakt framför henne? Då lär hon ju ha följt efter... Kanske är en bra idé att gå med henne i koppel längs fältet och sen ha henne lös först på tillbakavägen. Då hinner man skrämma upp eventuella djur medan hon är i koppel.

3 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Det där med vilt är alltid lurigt, och därför är inte jag så glad för att ha mina lösa heller.

Här går både älg, rådjur och vildsvin :S

Mia sa...

Läskigt läskigt!! Tur att det gick vägen denna gång.

Vet inte om det är dubbelt eller hur det är, gick ursnabbt att beställa, kände direkt att jag ville ha den!

Får berätta om jag blev nöjd sen när den anlänt.

Moa sa...

Vad duktig hon var, tinka skulle nog ha satt fart efter.. -.-

sv:Haha, Det hade vartit något! Nu när du säger det så låter det väldigt fel med "provkanin" Försökskanin heter det ju ;D