lördag 16 april 2011

Uppletande

Idag körde jag lite uppletande med Mary och Logan. Fast Logan hämtar ju inga grejer, springer bara och skäller på föremålen.
Jag hade gjort två rutor som var vardera c:a tio meter långa och ett par meter breda. Nu verkar det som om Mary faktiskt fattar det här med en vallad ruta, att man inte spårar i den, utan går på luftvittring. Så i fortsättningen ska jag göra mer rejäla rutor åt henne att leta i.
Jag använde spårpinnar som uppletandeföremål (allt för att öka pinn-intresset vet ni). När Mary kommer med pinnen för att byta mot en annan pinne och leka så gäller det att man inte är för "busig" själv, utan snarare har lite tråkig utstrålning. Annars jagar hon upp sej så mycket att man blir helt uppäten.




Jag låter henne jaga pinnen ett antal gånger, och sen byter jag den mot lite korv och frolic. Funkar rätt bra.

1 kommentar:

Ninja sa...

låter som en kul uppgift...