måndag 30 maj 2011

Blir mycket city nu

Igår promenerade jag dvärghundarna genom innerstan. Varje gång dom ville stanna och undersöka en luktfläck så fick dom göra det, och nosa så länge dom ville. Superintressant! Vi blev också stoppade några gånger av människor som ville hälsa på hundarna och prata med mej. Mot slutet av promenaden var Logan så trött så han satte sej ner och bebiskissade när han blev nödig. Det har jag faktiskt aldrig (som jag minns iaf) sett honom göra, inte sen han verkligen var en bebis!
Idag var det Mary på stan igen. Hon uppförde sej till största delen exemplariskt mot andra hundar. Bara kollade in hunden och vände sej sen mot mej för att få godis. Bara när en hund gjorde värsta utfallen mot henne på nära håll så skällde hon tillbaks litegrann. Hon klarade också ett par platsliggningar (bara 20 s vardera iofs, tyckte det räckte) jättebra, en på Medborgarplatsen och en på Söders södra strand. Vid den sistnämnda körde en permobil alldeles förbi henne, men det var inga problem för Mary.
Vi stötte också på min pappalediga f d kollega Henrik på Söder, och pratade lite. Han tyckte också Mary var jättefin. Och det är hon ju!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad duktig du är eller hundarna beroende på hur man ser det

Anonym sa...

ha en bra dag. var inne o läste det häre igår men jag glömde visst att lämna en kommentar kom jag på

diana sa...

Måste ta lång tid att promenera, när folk vill hälsa. Vad duktigt av henne. Du lägger mycket tid på hundarna förstår jag. Ha en fin kväll.