onsdag 9 november 2011

Sveriges mest förbryllade hund

Jag har funderat tidigare på att en hund kanske kan gå emot ett elstängsel utan att känna nånting för att pälsen liksom isolerar lite. Jag har sett Mary komma emot trådarna runt hästhagar ibland utan reaktion. Eller så har stängslet varit trasigt helt enkelt. Idag fick hon iaf en stöt och då såg man reaktion...
Vi gick förbi en hästhage, och en häst kom fram till stängslet och kollade lite på oss. Mary duckade då sitt huvud in under stängslet för att kolla tillbaks på hästen, men råkade nudda eltråden med ena örat. Hon studsade iväg med ett VOFF. Sen stod hon bara och kollade sej omkring, totalt förvånad. Hon tittade än hit och än dit och såg ut som om hon letade efter nånting med blicken. Jag fick intrycket att hon letade efter den som gjort illa hennes öra, att hon inte kunde fatta att det var själva staketet. Hon verkade inte misstänka mej, mina andra hundar eller hästen heller, såg ut som om hon letade efter ytterligare en varelse i närheten. Jag tänkte att hon kunde få se sej omkring och vara nöjd sen, men hon bara fortsatte och fortsatte att hänga precis bredvid staketet och spana och spana efter vad hon nu letade efter, så till slut fick jag dra med henne för att komma vidare. När jag drog med henne så släppte hon iaf hela grejen. Men fram tills dess var hon typ Sveriges mest förbryllade hund.

Men vete sjutton om man själv hade betett sej så mycket mer rationellt om man hade fått en elstöt utan att öht känna till konceptet elektricitet!

Inga kommentarer: