fredag 14 maj 2010

Drömmen om Pietros kidnappning

Inatt drömde jag att jag promenerade med Pietro okopplad bredvid en trafikerad väg. En bil stannade till och passageraren i baksätet öppnade dörren. Han ropade på Pietro, och Pietro hoppade glatt och nyfiket in, innan jag hann reagera. Sen smällde han snabbt igen dörren och körde iväg, trots mina rop och protester, och trots att Pietro började yla vilt när han hörde att matte skrek och gick på därutanför...
Det värsta är att nån skulle kunna kidnappa Pietro på det här sättet, han skulle lätt hoppa in till en vilt främmande människa i en bil om personen bara lockade lite på honom. Å andra sidan så skulle jag aldrig i verkligheten promenera med honom lös vid trafikerade vägar.

1 kommentar:

Ida Eklöf sa...

Inte helt orimligt att även Yoda skulle hoppa in i random bil som stannar, men som tur är så är inte han heller lös vid trafikerade vägar :)