söndag 2 maj 2010

Förvirrad


Jag har sovit lite dåligt på sistone. Var samma sak förra våren... det verkar ha med ljuset att göra. Och att ljuset är starkare ute på landet... eller nåt. Detta har lett till att min hjärna associerar helt konstigt.
Igårkväll på Bodytåget (maken och vänners klubb) så stod jag och pratade med maken. Han höll en öl i handen, som man ofta gör när man är ute. Så säger han "Men det här var ju helt sjukt..." och jag fyller i "Vadå? Kan du dricka hur mycket som helst utan att nivån i glaset sjunker?".
Det var liksom min första association! Att han skulle ha råkat få tag i ett magiskt ölglas. Det finns ju annars typ tusen olika grejer som är mer sannolika fortsättningar på öppningen "Men det här var ju helt sjukt...". Men min hjärna hoppade direkt och straight out of the blue till magiska ölglas som man kan dricka hur mycket som helst ur.
Kanske dags att börja sova middag?

Inga kommentarer: