måndag 31 maj 2010

Trevligt besök

Det var kul att få besök av tjocka släkten igår. Mamma, pappa, mellansyster Anna, moster Snne-Maj och morbror Robert var här med en massa ved. Ett par kubik iaf tror vi. Räcker nog inte hela vintern, men ganska långt ändå. Jag gjorde en gratäng och en matpaj, tänkte att det är lika bra att göra jättemycket mat åt det hårt arbetande gänget. Alla åt med god aptit, och Robert med en viss förvåning, då han hade förväntat sej att få typ en skål med kokta linser av sina veganska släktingar. *S* Det är lite kul det där vilka förväntningar folk får i huvudet när dom hör ordet "vegan-mat".

Även om alla ovannämnda släktingar/familjemedlemmar hade följt med på resan och hjälpte till att trava upp veden, så kom den från Roberts och Anne-Majs skog, och det var dom som gjort grovjobbet med att såga upp allting. Som tack fick dom en fin whisky och en påse delikatess-kaffe. Min mors smarta förslag hade annars varit att köpa några delikatess-korvar till Robert, som gillar korv. "Nänä" sa jag "här sponsras inget köttätande". Men en whisky kan jag gärna köpa. Där kan jag ju dessutom ha en egen uppfattning om vad som utgör ett bra köp, eftersom whisky är nåt jag själv gärna dricker. Kan säga att gåvan gick hem. :-)

2 kommentarer:

diana sa...

Drickbara gosiheter brukar vara uppskattat. Kul att ni hade trevligt :)

Anonym sa...

haha ja man har lite förutfatta´de meningar om veganmat