lördag 1 maj 2010

Vårt äktenskap är queerare än man kan tro

Igår skulle jag hämta maken från jobbet. Det tar lite tid att köra bil när det har regnat, för en massa paddor går ut på vägen, och vi måste hela tiden stanna och sätta ner dom i diket så dom inte blir överkörda.
Jag berättade för maken om en grej som Immanuel Brändemo skrev på sin blogg trollhare om hur diverse terapeuter fått för sej att han måste vara tjej egentligen eftersom han var vegan, och det är ju så "tjejigt" att bry sej om djur. Vad ska man då säga om oss två, som både är veganer och räddar paddor från döden på vägarna? Vi måste ju vara totala kvinnor båda två.
Dessutom brukar det ju alltid finns ljushuvuden som i ätstörnings-diskussioner påstår att sjuka kvinnoideal skapas av homosexuella designers, för bögar gillar nämligen plattbröstade och smalhöftade kvinnor. Inte män, som man skulle kunna tro, utan kvinnor med en viss kroppsform. Vi har ju redan tidigare konstaterat att maken enligt den logiken måste vara bög, eftersom jag har pojkaktig kroppsform (inte underviktig, men smal och "rak" i kroppen).
Jag är alltså gift med en bög-kvinna.
Vårt äktenskap är queerare än man kan tro.

2 kommentarer:

Mia sa...

*asgarv* du är så jäkla rolig o underfundig med dina tankar o idéer, skrattar och mår gott av ditt inlägg gör jag :-d

Härlig dag, ropen skalla eller vänta nu hundarna skalla och inte bara första maj såklart, och ändra saker o ting ska väl göras varje dag, hela året. Världen kan förändras i det man gör på hemmaplan också tror jag, med de sina, vännerna, bekanta, grannar y name it!

Ha en särdeles underbar första maj, med hundar som skallar, tokbra musik i kväll och bara trevligheter i största allmänhet!

Anonym sa...

haha ja vem vet.. låter lite logiskt haha.. rolig bild med ´hundarna