lördag 8 januari 2011

Banzai! Mary transporterar

Förra och hittills enda gången som vi tränat transport så fick jag inte så många tillfällen att belöna (belöning=överfall, lika bra att säga eftersom många direkt tänker "köttbulle"...), av ovanstående anledning. Det såg ut ganska mycket som på bilden och så fick jag hålla emot i kopplet.

Nu har jag, som en riktig klicker-tjej, därför tänkt ut en kriterie-plan (mitt normala träningssätt kan ju mer beskrivas som making it up as I go along).
1. Klara av att vara vid min sida med slappt koppel medan Alexander går några steg framåt i snigelfart.
2. Alexander går först några steg framåt, stannar, sen ska vi gå ett steg efter. Klara av ett normalt skritt-steg framåt utan att bli helt "banzai".
3. Som ovan, men klara av några stycken vanliga skritt-steg.
4. Klara av att skritta ett par steg efter Alexander som också rör sej framåt, dock i snigelfart.
När man kommit så långt som till 4 så kan man börja tala om att man faktiskt kör en transport...

Vi ska träna lite nu och då alltså börja på punkt 1. Får väl återkomma och rapportera.

1 kommentar:

diana sa...

Hahaha, jag läste kampsport först och tänkte: Vad sjutton sysslar de med nu? ;)