söndag 2 januari 2011

En liten nyårs-rapport ska man väl göra...

Det är så himla bra för Bissen att bo på landet. På dagen gick vi en långpromenad bara jag och Bisse. Mot slutet av promenaden var det tre fyrverkerier sammanlagt som smälldes på rätt långt avstånd, men han blev ändå orolig. Tills vi stötte på en nyinflyttad familj med en pinscher-tjej, då glömde han det hela. :-) På kvällen låg han först och gömde sej under täcket som han brukar göra, men han avreagerade under kvällens gång och hade kommit fram igen till själva tolvslaget. En stor skillnad mot när vi bodde i Skarpnäck och det liksom bara blev värre och värre fram till typ tre på natten eller nåt då det började avta... Nu vågade han gå ut och kissa av sej redan halv ett på natten, dvs strax efter att smällandet slutat (för härute slutar det efter midnatt).

Ja sen har vi dom övriga betongskallarna, lika oberörda som vanligt. Iaf fram tills huset intill drog av några bländnade fyrverkerier som sken rätt in i sovrummet. Då blev det ju skälla och vakta, precis som dom skäller och vaktar på vad som helst som händer utanför vårt fönster... i övrigt så bryr dom sej inte.

F ö så tycker jag att den här tråden jag gjorde på AH blev intressant:  Trösta hunden

4 kommentarer:

Margit sa...

Önskar dej ett GOTT NYTT ÅR!!!
Kram!!!

junitjej sa...

Är det du som har ritat den fina headern?

Frida sa...

Jag älskar dig. Alltså du är ju helt underbar! Jag har inte ens vart nära på att tänka så om ömkande/effekt etc. och du gör det så galant. Du verkar vara så snabb på att tänka om allting på nya sätt osv. Är det för att du är filosof (hehe, det är ett yrke antar jag, du är lärare i det..?)? Måste vara så helt enkelt. Jag skulle aldrig ha kunnat koppla det där. Aldrig. Och då försöker jag att tänka! Vill ju vara smart! ;)

Jeppsson sa...

Men oj *pekar på Fridas kommentar*, vad smickrad jag blir. :-) Tack, tack.

Jag doktorerar i filosofi på Stockholms universitet, samt undervisar en del på grundkurs-nivå.