torsdag 6 januari 2011

"Jag vet allt om valpar, jag har haft åtta stycken" - märkliga typer man träffar

Idag var jag och Mary på stan. Eftersom jag upptäckt att jag mest har sov-bilder av henne (av förklarliga skäl) bad jag en av personalen på SoFo'r Pets att ta kort på oss där.

 Mary ska hoppa fram och sticka nosen i kameran, men jag fångade in henne.

 Här blev det bättre poserat.

Och här tittar snuttan rätt in i kameran! Så fint!

Vi träffade många människor som ville hälsa och klappa, och det fick dom. Men bland alla typ normala människor så stötte vi också på en rätt bisarr kvinna, när vi väntade på bussen hem. Hon stirrade Mary i ansiktet samtidigt som hon höll på och puttade på henne med händerna hit och dit och sa "ÄR du busig? Ja ÄR du busig?" om och om igen. Jag avbröt det hela och sa åt kvinnan att hon nog borde lugna sej lite, för valpen ÄR lite busig ja, och hon ville väl inte ha hål i jackan? Kvinnan svarade "Jag vet vad jag gör, jag vet allt om valpar, för jag har haft åtta stycken". Eh jaha? Konstigt sätt att visa det på... och så direkt efter denna förklaring så hojtar hon igen "ÄÄÄÄR du busig?" samtidigt som hon vevar loss med ffa ena armen på värsta skyddsfigge-viset.
Ja Mary var så busig att hon hoppade upp och högg kvinnan i underarmen. Kvinnan stelnade till och sa "NEJ! PLATS!". Det som gjorde susen var ju att hon stelnade till, duktiga lilla Mary mindes att man ska släppa passiv figurant trots att det varit en lång dag och hon var trött i huvudet. Så hon släppte direkt, och jag sa "ja där ser du" till kvinnan och tog med Mary därifrån (Mary undrade väl varför hon inte fick bita igen, när hon var så duktig...).
Man stöter på en del konstigt folk när man har hund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahhhh those pictures are gorgeous !!!! It's great to feel the love, it's tangible and beautiful between you two. Mary is a marvel, and her fur seems like silk and you are such a beauty Sofia ! This lady must have mental issues to have behave like this. A normal person will want to pet Mary and have and give kisses. It's a reminder to be careful of weird strangers. So glad this guy took those pictures, they are splendid !!!!!

Kalou

Anonym sa...

Men oj vad stor hon är! Till skillnad från din grabbar :D Man råkar på konstigt folk ibland, som tror att de vet saker om ens hund, eller hundar generellt. Folk som trissar upp hundar och sen blir chockade över att hunden naffsar är konstiga, det hör väl till? Jag vet liksom att jag får räkna med lite nyp när jag leker upp andras hundar, framförallt när det gäller valpar. :)