torsdag 28 januari 2010

Detta SJUKT överdrivna snökaos!


På väg hem från jobbet fick jag först vänta på nästa tåg, för det tåg jag skulle ta var inställt. Kom fram till Västerhaninge där jag hade bilen, och skulle åka sista biten hem. Inte plogat. Bilen slirade och kanade fram genom tjocka snömassor som täckte vägen. Jag fick köra jättelångsamt.
Tänkte att jag tar motorvägen istället för landsvägen... Normalt sett är det ingen idé att göra det, för landsvägen är så mycket kortare att det tar ungefär samma tid. Men nu tänkte jag att det var större chans att motorvägen var någotsånär framkomlig.
Jag hamnade bakom en snöplog, fick köra i 30, men hade åtminstone nyplogat.
Fram till motorvägsavfarten. Den var inte plogad. Man fick kolla på skylten för att öht se var den var. Jag fick klämma bilen genom den upplogade snövallen (som tur var inte så hög) och ut på avfarten, och återigen köra jäääääättelångsamt. Såg en bil som farit av vägen och stod med nödblinkers.
Ut på Söderbyvägen. Plöja sej fram genom snömassor. Krypköra och trixa vid möten för att det öht skulle gå. TILL SLUT hemma, utan missöden...
Stackars Alexander är på väg hem från jobbet NU. Hur ska det gå? Och hur ska han kunna ta sej in till jobbet igen sent ikväll (han har ultratidigt morgonpass imorgon, så han ska sova över där)? Ingen vet.
J-a snökaos.

4 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon i stugan! Ja nu har det verkligen varit besvärlit vara ute å köra bil i detta förbenada oväder.. nu har vi det bara kallt, men jag vill ha tillbaka sommaren NU :) ha en fin fin dag :) *tingeling*

Ninja sa...

För det mesta är det sämre plogat runt Stockholm än i övriga Sverige

felicia sa...

Det låter verkligen besvärligt hos er.
Jodå det var godare att gnaga på en sko istället för en torr smörgås :)

felicia sa...

Om du klarar av att äta lagom lös potatismos med ätpinnar lovar jag att jag blir imponerad.