torsdag 7 januari 2010

Nyfikna hästar och apport med snö på

Jag var ute på promenad med hundarna, och stannade för att träna några apporteringar. Bisse tycker det är väldigt läskigt att ta en apport som det kommit snö på, men när jag hejar på lite så går det. Logan är riktigt pålitlig på att apportera nu, dvs på att öht ta apporten. Kanske dags att börja träna lite på att sitta och vänta på kommando ordentligt där...
Både Bisse och Logan fick göra ett par apporteringar var och lite fot-vändningar, sen räckte det tyckte jag. Pietro satt nerstoppad i en väska under tiden.

Vi var bredvid en hästhage. När vi började stod alla hästarna längst bort i hagen, men sen kom den ena efter den andra travandes för att se vad vi pysslade med. Till slut stod hela flocken där och glodde storögt. Då fick jag också tillfälle att spana in deras täcken ordentligt. Det verkar faktiskt vara andra täcken än dom har på vår och höst. Dels går dom upp mer mot halsen, och har som en liten kjol som hänger ner över hästens svans och rumpa. Dels verkade dom flesta täckena vara dubbla, med först fleece och sen nåt termo-material. Dom kanske mår ganska gott i sina kläder ändå.

3 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Jag hoppas att ni får tag i en riktigt härlig liten schäfervalp =)

Veiken sa...

Vilken förståndig Bisse! Jag gillar absolut inte att ta i grejor som har en massa snö på sig om jag inte har varma VANTAR på mig!

Karoline sa...

Hi hi hi, vad kul att alla kom och kollade på er när ni tränade. Vilka raser är dina hundar? Om dom ser ut som illustrationerna så är de jätte fina.