söndag 24 juli 2011

Framgång i skyddsträningen!

Idag tränade jag åter transport med Alexander som figge, efter att länge ha kört med bara en ärm som ligger på backen. Och det fungerar! Jag belönade fem gånger med kamp hos mej, en gång med attack på figgen. Okej, det var knappast nån tävlingsmässig transport, vi höll oss sådär fem meter ifrån figgen för det mesta, men hon kunde iaf gå vid min sida utan att attackera förrän jag gav signal! Vilket framsteg! Sen testade vi också ett litet fasttagande. Först fick Alexander springa bortåt, men det funkade inte, då blev hon galen. Så sen testade vi med att han bara gick i rask takt. Det fungerade! Hon satt vid min sida tills jag sa "revir".
Vad glad jag är!

2 kommentarer:

diana sa...

Vad härligt när det funkar. Jag läste precis hos: http://kloppan.wordpress.com/
Hon har en valp och problem. Jag tänkte att du verkar ha så himla god hand med hundar och kunde kanske tipsa henne lite.

Jeppsson sa...

Tack för tipset, men jag har redan kontakt med Kloppan och brukar skriva till henne både i hennes blogg och på ett hundforum där hon är med.