måndag 4 januari 2010

Min lilla vargflock

Jag kom precis hem från att ha skjutsat Alexander till tåget. När jag klev ur bilen skällde en hund nånstans längre bort i området - inget konstigt med det. Jag hörde mina hundar skälla ett par gånger till svar - inget konstigt med det heller.
Men sen började dom yla.

Dom ylade som en hel vargflock. Jag öppnade dörren och trodde att dom som vanligt skulle sluta med vad dom höll på med och komma och hälsa, men dom var så inne i sitt ylande att dom varken såg eller hörde. Jag fick ropa HALLÅ tre gånger innan dom märkte att jag var där.

Weird. Uppenbarligen var det nåt alldeles speciellt med just den här hunden som skällde just den här gången... eftersom han förtjänade ett sånt speciellt svar från min lilla vargflock.

2 kommentarer:

Mia sa...

Halloj i nya bloggen (påminner mig själv om att lägga om bloglovin också, här ska inte missas en rad serru).

Visst är det märkligt, sådär är Freddan också, vissa hundar kan skälla sig trötta utan att han svarar (och numera med ekot lill-iller), andra behöver knappt börja skälla på håll för att han ska hålla på, märkligt det där!

Hon var toppen, snacka om bonus, sagolikt härligt temperament och sätt. T.o.m. husbandet började prata om tre i bilen på jobb, dvs med henne, gulligt va!

diana sa...

Han kanske meddelade något viktigt.