måndag 4 januari 2010

Resumé


A very short retelling of what happened in the comic "showstoppers".
The dogs want to stop a big dow show.
Logan: Humiliating!

Bissy has a plan for how to do it.
Bissy: 1. We go back to the renaissance with our time machine. 2. We take Leonardo da Vinci's dimension-breaking syntheziser. 3. We call up an extra-dimensional monster. 4. We send the monster into the show room. 5. Chaos ensues, and the whole thing has to be cancelled.

But time travelling is tricky. The dogs accidentilly cause a paradox, and when they return to the present everything has changed.
The dogs: Mum and dad?
Mum and dad: What? We've never had any dogs.
Poster: Viktoria is watching you.
Now the dogs must turn time right again!

2 kommentarer:

Carro sa...

Såg det, kanon tycker jag! Jag åker tillbaka till Karlstad nu, fem månader kvar på min tid därnere. Hör av mig så fort jag kommer hem, det borde bli med jämna mellanrum.

Och nä, nu har de kommit ikapp lite. Men du som bor på landet borde väl veta hur det är med grusvägar och plogning?

Carro

Moa sa...

Vilken fin blogg!
Ja, det var bra att hon inte var rädd. Dock var vi på landet där det inte smäller så mycket. Eller dock,& dock, det var väl bra ;) Hon verkade inte reagera alls på det lilla som va iaf. Synd om katten bara!
Jobbigt att träna smällar ljud på cd skiva. Men det är väl bra att öva lite..
Synd om alla djur som blir så rädda när det smäller. Men,men.. Är ju inte så ofta endå.